2220

جلسه مشترک دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

برای مشاهده کامل خبر، کلیک کنید!

به حول و قوه الهی و با پیشنهاد دانشکده علوم ورزشی میزبانی کارگروه اندیشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی در روز دوشنبه 12 تیر به میزبانی دانشکده علوم ورزشی برگزار گردید.  قبل از برگزاری این جلسه به میزبانی دانشکده علوم ورزشی، جلسه ای با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی آقای دکترهمایون عباسی و سرکار خانم دکتر فرزانه گندمی معاون پژوهشی و اجرایی دانشکده و سرکار خانم دکتر شیرین زردشتیان عضو کارگروه اندیشگاه سلامت هماهنگی ها اولیه جهت میزبانی برگزار و بر ایجاد تفاهم و نقاط مشترک تاکید گردید.

در ابتدای جلسه با پخش قران و پخش کلیپ دانشکده علوم ورزشی پرداخته شد و در ادامه این نشست با حضور آقای دکتر مصطفایی معاونت محترم پژوهشی دانشگاه رازی و مدعوین آقای دکتر الماسی ریاست محترم تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی، آقای دکتر سروش عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ، جناب آقای کرمی متین عضو محترم هیات علمی و ریاست محترم پژوهشکده فناوری های سلامت کرمانشاه، جناب آقای دکتر صادقی عضو محترم هیات علمی و ریاست محترم دانشکده  علوم تغذیه و صنایع غذایی، جناب آقای دکتر کبودی مدیر محترم اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، جناب آقای دکتر رحیمی نماینده محترم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، سرکار خانم دکتر شاه آبادی نماینده محترم معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، جناب آقای خسروی نماینده محترم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، نماینده محترم فرماندار کرمانشاه، دکتر شیرین زردشتیان، عضو محترم هیات علمی و عضو کارگروه، آقای دکتر شهبازی عضو محترم هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی، جناب آقای دکتر عیدی ریاست محترم دانشکده علوم ورزشی  و برخی از همکاران از جمله دکتر وحید تادیبی، دکتر احسان امیری و دکتر محمد عزیزی اعضای محترم هیات علمی دانشکده علوم ورزشی  تشکیل گردید.

اندیشگاه سلامت یکی از ارکان اصلی دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی است و زیر نظر شورای سیاست گذاری سلامت استان فعالیت می کند که آقای دکتر بیگلری ریاست محترم دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و  سرکار خانم دکتر شیرین زردشتیان دبیر این دوره از جلسات بودند.

هدف این اندیشگاه توسعه و ارتقای سبک سالم زندگی است. اتاق فکر شورای خبرگان پس از غربال کردن پیشنهادها و اندیشه ها از نظر اعتبار و امکان پذیری برای هر اندیشه مقبول شناسنامه ای فراهم می آورد که در آن خاستگاه اندیشه (فرد یا منبع مطالعه)، زمان دست یافتن به اندیشه و کاری که قرار است درباره آن صورت گیرد (قرار گرفتن در اولویت حمایت طلبی، سفارش تحقیق، طرح در جلسات بعدی اندیشگاه و ...) مشخص می شود. پیشنهادات اخذ شده به ترتیب به ایستگاه تحقیقاتی، کارگروه تخصصی و در نهایت ارگان ذی ربط ارجاع می گردد.

این جلسه اندیشگاه سلامت به دعوت دانشکده علوم ورزشی در دانشگاه رازی برگزار گردید و هدف اصلی  همکاری های بین بخشی و بهرم مندی از ظرفیت صاحبنظران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و برقراری تعامل بیشتر و بهره مندی از ظرفیت های موجود در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار گردید. آقای دکتر بیگلری ظرفیت های موجود در دانشکده علوم ورزشی را جهت همکاری های مشترک بسیار عالی ارزیابی کردند و مقرر شد فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی در این باره تعریف گردد. آقای دکتر سروش ریاست کلینیک سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشکی مطرح نمودند که ظرفیت های همکاری بسیار خوبی با دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وجود دارد که باید در قالب کارگروههای تخصصی تعریف گردد و این همکاری بستر مناسبی را برای ارتقای فعالیت های بدنی در جامعه و توسعه سبک سالم زندگی فراهم خواهد آورد. آقای دکتر مصطفایی ایجاد تعامل و ارائه راهکار مبتنی بر پژوهش به دستگاههای اجرایی و دعوت از مسولین اجرایی در اندیشگاه و ارائه راهکاری علمی و اصولی به آنان را به عنوان موارد اثر بخش در این اندیشگاه عنوان نمودند. آقای دکتر عیدی نیز اعلام آمادگی نمودند دانشکده تربیت بدنی ظرفیت همکاری با اندیشگاه سلامت را در ابعاد مختلف را دارد و می تواند با تاکید بر اعضای هیات علمی و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در راستای ماموریت این اندیشگاه همکاری نماید.  در این جلسه صاحبنظران علوم پزشکی و همکاران دانشکده علوم ورزشی ایده ها و نظرات خود در راستای چگونگی توسعه فعالیت های ورزشی و ارتقای سطح سلامت جامعه جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی دستگاههای اجرایی ذیربط ارائه نمودند.


شناسه : 8361794